Wat gebeurt er wereldwijd?

Over de hele wereld organiseren katholieke organisaties activiteiten in het kader van Share the journey. Zoekt u inspiratie om een activiteit in uw eigen gemeenschap te organiseren? We hebben er een aantal voor u verzameld.

Opvangcentrum Camden, Texas, VS
In Camden, Texas, hebben vrijwilligers van de katholieke caritas een opvang geopend voor migranten die de grens zijn overgestoken. Hier kunnen ze uitrusten van hun gevaarlijke reis, krijgen ze een bed, een warme maaltijd en schone kleding. Studente Gabriele Marigliano bezocht het centrum. Het was een ervaring die een diepe transformatie in haar teweeg heeft gebracht. U leest hier haar verslag.

Toolkit
Het Amerikaanse Catholic Bishops Migration and Refugee Services heeft een toolkit uitgebracht met gebeden en voorbeeldbrieven voor Wereldvluchtelingendag op 20 juni. U kunt de (Engelstalige!) toolkit hier  downloaden.

Petitie
Onze Engelse collega's van Cafod hebben een petitie georganiseerd waarmee ze aandacht willen vragen voor menselijkheid en waardigheid bij het maken van internationale afspraken rondom vluchtelingen en migranten. Kijk hier voor meer informatie.

Wandel de wereld rond
In Engeland willen katholieke gemeenschappen en organisaties met elkaar zo'n 40.000 kilometer wandelen, de afstand die je aflegt als je één keer de aarde zou rondwandelen.