Eigen doel indienen

Als parochie of katholieke organisatie kunt u dit jaar weer een Eigen Doel indienen bij Vastenactie. Een Eigen Doel is een eigen project waarvoor u actievoert tijdens de Vastentijd in 2020.

Alle Eigen Doelen aanvragen worden voorgelegd aan onze projectencommissie. Wanneer het projectvoorstel door de projectencommissie is goedgekeurd, kunt u campagne voeren voor het eigen project onder de naam van Vastenactie. Vastenactie zal dan 30%-50% subsidie aan de actieopbrengst toevoegen. De richtlijnen voor een Eigen Doel kunt u vinden op: http://www.stichtingbva.nl/nl/projecten/eigendoelen. Aan de hand van deze richtlijnen kunt u zelf al een inschatting maken of uw project in aanmerking zou komen.

De deadline voor het indienen van een Eigen Doel is 1 oktober 2019.

Let op! Als u een Eigen Doel wilt indienen, is het verplicht om de Eigen Doelen workshop te volgen. Er zijn hiervoor twee mogelijke data: zaterdag 7 september óf zaterdag 14 september 2019. Deze workshops zullen plaatsvinden in Utrecht. U dient op één van deze dagen aanwezig te zijn, ook wanneer u al eerder betrokken bent geweest bij een Eigen Doel. Indien u samenwerkt met een stichting, is het handig dat ook iemand van de stichting aanwezig is. U kunt zich per mail aanmelden voor één van de workshopdagen. Stuur hiervoor een mail naar projecten@vastenactie.nl. Wanneer u zich heeft aangemeld, ontvangt u van ons een bevestigingsmail en het aanvraagformulier voor een Eigen Doel per e-mail.

Mocht u vragen hebben over het indienen van een Eigen Doel, dan kunt u contact opnemen via projecten@vastenactie.nl of via 070-7796008.